Затверджую

Начальник відділу освіти

                                                                                    Васильківської районної

                                                                                  державної адміністрації

                                                 _____________ І.М.Гейко

                                                                                15 серпня 2013 року

 

                                                                                         

 

 

 

 

 

С Т А Т У Т

 

 ГВОЗДІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

 

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ–

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

 

ВАСИЛЬКІВСЬКОГО РАЙОНУ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

ІДЕНТИФІКАЦІЙНИЙ КОД № 25299833

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Київська область

Васильківський район

2013

                                                 І. Загальна частина

            1. Гвоздівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Васильківського району Київської області, скорочена назва - Гвоздівський НВК, (далі – навчально-виховний комплекс) – це навчально-виховний комплекс, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та базової загальної середньої освіти.

         2. Діяльність навчально-виховного комплексу провадиться відповідно до Конституції України, Законів України "Про  освіту",  "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту», згідно з іншими  законодавчими  актами України, постановами Верховної  Ради України,  актами  Президента України,  прийнятих відповідно до Конституції  та законів  України, Кабінету Міністрів  України,  наказів  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України,  інших  центральних органів виконавчої влади,  рішеннями місцевих  органів  виконавчої влади  та  органів  місцевого  самоврядування,  Положенням про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 12 березня 2003 р. № 306 (зі змінами) та Статутом навчально-виховного комплексу.

          3. Навчально-виховний комплекс заснований Васильківською районною державною адміністрацією. Засновник здійснює повноваження, визначені законами України та іншими нормативно-правовими документами.

          4. Основними завданнями навчально-виховного комплексу є:

üстворення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров’я;

üформування основних норм загальнолюдської моралі;

üстворення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та базової загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та базової загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів.

         5. Навчально-виховний комплекс є юридичною особою, має рахунки в установах банків, самостійний баланс, штамп, печатку. Навчально-виховний комплекс є неприбутковою організацією. Адреса навчально-виховного комплексу: 08634, Київська обл., Васильківський район, с. Гвоздів, вул. Леніна,1. тел. 4-92-30.

        6.  Навчально-виховний комплекс діє на  підставі  цього Статуту.

                       

ІІ. Створення, комплектування та діяльність навчально-виховного комплексу

 

7. Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного.

            Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

            Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту базової загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, класів   (групи)   з   вечірньою   (заочною, дистанційною)  формою навчання,  спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами, групи продовженого дня, за погодженням з відділом освіти.

            З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази навчально-виховний комплекс організовує навчання в основній школі з використанням допрофільної підготовки.

            Індивідуальне навчання та навчання  екстерном  у  навчально-виховному комплексі організовуються  відповідно до Положень про індивідуальне навчання  та екстернат у системі загальної  середньої  освіти,  затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            Поділ  класів  на  групи для вивчення окремих предметів здійснюється   згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            8.Навчально-виховний комплекс може мати спеціалізацію (художньо-естетичну, вивчення іноземних мов, спортивно-оздоровчу тощо).

            9. Навчально-виховний комплекс може входити до складу об’єднання (комплексу) з іншими навчальними закладами.

            10. Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у навчально-виховному комплексі встановлюється засновником (власником) на підставі норм їх наповнюваності, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України за погодженням з Міністерством фінансів України, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.

            11. Керівник навчально-виховного комплексу зобов'язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до навчально-виховного комплексу, його статутом, Правилами внутрішнього розпорядку та іншими  документами,  що  регламентують організацію навчально-виховного процесу.

            12. Прийняття дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу комунальної форми власності здійснюється на без конкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування, закріпленої органом місцевого самоврядування. Діти до дошкільного навчального закладу приймаються з двох річного віку.

            13. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

            Зарахування учнів до навчально-виховний комплексу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника.

            Для зарахування учня до навчально-виховного комплексу  батьки  або  особи,  які  їх замінюють,  подають заяву,  копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка,  особову справу (крім дітей, які  вступають  до  першого  класу).

            14. Іноземні громадяни та особи без  громадянства зараховуються до навчально-виховного комплексу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

            15. Порядок прийняття та відрахування дітей дошкільного віку, учнів, умови збереження за дитиною дошкільного віку місця у навчально-виховному комплексі визначається Положеннями про загальноосвітній та дошкільний навчальні заклади.

            16. Медичне обслуговування та організація харчування дітей дошкільного закладу, учнів у навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до законодавства.

 

ІІІ. Організація навчально-виховного процесу

 

            17. Режим роботи навчально-виховного комплексу (його підрозділів), встановлюються засновником  відповідно до законодавства про освіту.

            18. Навчально-виховний комплекс провадить свою діяльність відповідно до плану роботи, який складається на поточний навчальний рік  і оздоровчий період для дошкільного підрозділу.

            19. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, у шкільному – регламентується Робочим навчальним планом, складеним на основі типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Організація навчально-виховного процесу у навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до Положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади та інших нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

            20. Робочі навчальні плани навчально-виховного комплексу затверджуються   відповідним  органом   управління   освітою.

            21. У шкільному підрозділі навчально-виховний процес   здійснюється  за груповою та індивідуальною формою навчання.

            Відповідно  до  поданих  батьками  або  особами,  які  їх замінюють,  заяв  навчально-виховний комплекс  за  погодженням  з  відповідним  органом управління освітою створює  умови  для  прискореного  навчання  та навчання екстерном.

            Навчально-виховний комплекс може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі  згідно  з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

            Навчальний  рік  у  навчально-виховному комплексі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

            Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри та режим  роботи встановлюються  навчально-виховним комплексом  у межах  часу,  передбаченого   робочим навчальним планом, за погодженням з відповідним органом управління освітою.

            Загальна  тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш, як 30 календарних днів.

            Тривалість уроків у навчально-виховному комплексі становить:  у 1-х класах - 35  хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х - 45 хвилин.

            Зміна тривалості   уроків   допускається   за  погодженням  з відповідними органами   управління    освітою    та    державною санітарно-епідеміологічною службою.

            Для учнів  5-9-х  класів  допускається проведення спарених уроків під час лабораторних і  контрольних  робіт,  написання творів, а також уроків трудового навчання.       

            Навчально-виховний комплекс може обрати інші,  крім уроку,  форми  організації навчально-виховного процесу.

            Тривалість    перерв   між   уроками   встановлюється   з урахуванням  потреби  в   організації   активного   відпочинку   і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) - 20 хвилин.

            Розклад  уроків  складається   відповідно   до   Робочого навчального   плану   навчально-виховного комплексу   з   дотриманням   педагогічних  та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником навчально-виховного комплексу.

            Відволікання учнів від навчальних занять для  провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

            Залучення учнів  до  видів  діяльності,  не  передбачених навчальною   програмою та робочим навчальним планом  навчально-виховного комплексу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків, або осіб, які їх замінюють.

            Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням   вимог   навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

     Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

 

 

ІV. Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)

у шкільному підрозділі навчально-виховного комплексу

            22.  Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) навчально-виховного комплексу здійснюється за критеріями, визначеними Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            23. Облік навчальних досягнень учнів (вихованців) протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

            24. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчально-виховного комплексу може надаватися словесна характеристика знань,  умінь  і навичок учнів другого класу.

     У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до
Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців).

            25. Поведінка учнів навчально-виховного комплексу  оцінюється: зразкова, добра, задовільна, незадовільна. При оцінюванні поведінки учнів враховується думка вчителів, класних керівників і громадських організацій школи.

            26. Навчання у випускних 4-х, 9-х класах навчально-виховного комплексу  завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            Порядок переведення і випуску учнів навчально-виховного комплексу визначається відповідними документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

             27. Учням,  які закінчили основну школу (9-й клас), видається
свідоцтво про базову загальну середню освіту.

            28. Випускникам  9-х класів,  які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

            Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити
навчання екстерном.

            29. За  високі досягнення  в навчанні учні 2-8-х класів  можуть  бути нагороджені  у встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України порядку.

     За досягнення у     навчанні     (праці)     для    учасників навчально-виховного    процесу     Статутом     навчально-виховний комплексу     можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.

            30. Свідоцтва  про  базову загальну середню освіту та  відповідні  додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

     Контроль за  дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, Похвальних грамот та листів здійснюється  Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України,  іншими центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать навчально-виховні комплекси,  відповідними місцевими органами управління освітою.

 

 

 

 

 

V. Виховний процес у навчально-виховний комплексах

            31. Виховання  учнів (вихованців) у навчально-виховному комплексі здійснюється під час проведення  уроків,  у  процесі  позаурочної  та  позашкільної роботи.

            32. Цілі  виховного процесу в навчально-виховному комплексі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції  та  законах України, інших нормативно-правових актах.

            33. У   навчально-виховному комплексі   забороняється   утворення   та  діяльність організаційних структур  політичних  партій,  а  також  релігійних організацій і воєнізованих формувань.

     Примусове залучення  учнів  (вихованців) навчально-виховного комплексу до вступу до будь-яких об'єднань  громадян,  громадських,  громадсько-політичних, релігійних   організацій  і  воєнізованих  формувань,  а  також  до діяльності в зазначених організаціях,  участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

            34. Дисципліна в навчально-виховному комплексі дотримується на основі взаємоповаги усіх  учасників  навчально-виховного  процесу,  дотримання  Правил внутрішнього розпорядку та Статуту навчально-виховного комплексу.

     Застосування методів  фізичного  та  психічного насильства до учнів забороняється.

 

VI. Учасники навчально-виховного процесу

            35. Учасниками навчально-виховного процесу в навчально-виховному комплексі  є діти дошкільного віку, учні, керівники, педагогічні, медичні та інші працівники, психологи, бібліотекарі, спеціалісти  навчально-виховного комплексу,  батьки  або   особи,   які   їх замінюють.

            36. Статус учасників навчально-виховного процесу, їхні права й обов'язки, визначаються Законами України «Про освіту»,  «Про  загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» «Про працю», іншими актами законодавства,  цим Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку навчально-виховного комплексу.

            37. Учень (вихованець) - особа,  яка навчається і виховується в навчально-виховному комплексі.

            38. Учні (вихованці) навчально-виховного комплексу мають гарантоване державою право на:

üдоступність і безоплатність базової загальної середньої освіти у державному та комунальному навчально-виховному комплексі;

üвибір певного навчально-виховного комплексу,  форми навчання,  допрофільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

üбезпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

üкористування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчально-виховного комплексу;

üучасть у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

üотримання додаткових,  у  тому  числі   платних,   навчальних послуг;

üперегляд результатів  оцінювання  навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

üучасть у роботі органів громадського самоврядування навчально-виховного комплексу;

üучасть у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

ü повагу людської    гідності,   вільне   вираження   поглядів, переконань;

ü захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного  насильства,  від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

            39. Учні (вихованці) навчально-виховного комплексу зобов'язані:

ü оволодівати знаннями,  вміннями,  практичними   навичками   в обсязі  не  меншому,  ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

üпідвищувати свій загальний культурний рівень;

üбрати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом навчально-виховного комплексу, його Статутом;

üдотримуватися вимог законодавства,  моральних,  етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

üвиконувати вимоги  педагогічних  та інших працівників навчально-виховного комплексу відповідно до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчально-виховного комплексу;

üбрати участь у різних видах трудової діяльності;

üдбайливо ставитися до державного,  громадського і  особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

üдотримуватися вимог  Статуту, Правил внутрішнього розпорядку навчально-виховний комплексу;

üдотримуватися правил особистої гігієни;

üносити шкільну форму, встановленого зразка.

 40. Учні навчально-виховного комплексу залучаються за їх згодою та  згодою  батьків або осіб,  які їх замінюють,  до самообслуговування,  різних видів суспільно  корисної  праці  відповідно до Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

            41. За  невиконання  учасниками  навчально-виховного  процесу своїх   обов'язків,   порушення   Статуту,   Правил   внутрішнього розпорядку на  них  можуть  накладатися  стягнення  відповідно  до закону.

            42. Педагогічним  працівником  повинна  бути особа з високими моральними  якостями,  яка  має  відповідну  педагогічну   освіту, належний     рівень     професійної     підготовки,     забезпечує результативність та якість своєї  роботи,  фізичний  та  психічний стан  здоров'я  якої  дає  змогу виконувати професійні обов'язки в навчально-виховному комплексі системи загальної середньої освіти.

            43. До педагогічної діяльності  у  навчально-виховному комплексі  не  допускаються особи,  яким вона заборонена за медичними показаннями,  за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

            44. Призначення  на посаду,  звільнення з посади педагогічних та інших працівників навчально-виховного комплексу,  інші трудові відносини  регулюються законодавством  про  працю,  Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

            Обсяг педагогічного    навантаження   вчителів   визначається відповідно до законодавства керівником навчально-виховного комплексу і затверджується відповідним органом управління освітою.

            Обсяг педагогічного навантаження  може  бути  меншим  тарифної ставки  (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

            Перерозподіл педагогічного навантаження протягом  навчального року  допускається  лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається Робочим  навчальним  планом, або  за  письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

            45. Керівник навчально-виховного комплексу призначає класних керівників, завідуючих навчальними    кабінетами,    майстернями,    навчально-дослідними ділянками,    права     та     обов'язки     яких     визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Правилами внутрішнього розпорядку та Статутом навчально-виховного комплексу.

            46. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків крім випадків, передбачених законодавством.

     Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених Робочим навчальним планом,  навчальними програмами та іншими документами,  що  регламентують  діяльність  навчально-виховного комплексу, здійснюється лише за їх згодою.

            47. Педагогічні працівники навчально-виховного комплексу  підлягають  атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            48. Педагогічні працівники навчально-виховного комплексу мають право:

·        самостійно обирати форми,  методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;

·        брати участь у роботі  методичних  об'єднань,  нарад,  зборів навчально-виховного комплексу  та  інших  органів  самоврядування  навчально-виховного комплексу,  в  заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;

·        обирати форми та здійснювати підвищення  своєї  кваліфікації, навчатися у вищих  навчальних  закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

·        проходити атестацію для здобуття відповідної  кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

·        проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

·        вносити керівництву  навчально-виховного комплексу  і  органам  управління  освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

·        на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

·        об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

·        порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

            49. Педагогічні працівники навчально-виховного комплексу зобов'язані:

o   забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно  до  навчальних  програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

o   контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

o   нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів Критеріям оцінювання, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України,  доводити результати навчальних досягнень учнів до відома  дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального навчально-виховного комплексу;

o   сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я;

o   виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

o   виконувати Статут навчально-виховного комплексу, Правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

o   брати участь у роботі педагогічної ради;

o   виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за  віком осіб, повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

o   готувати учнів до самостійного життя з дотриманням  принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

o   дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

o   постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

o   виконувати накази і розпорядження керівника навчального навчально-виховного комплексу, органів управління освітою;

o   вести відповідну документацію.

            50. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут,  Правила внутрішнього розпорядку навчально-виховного комплексу, не  виконують посадових обов'язків,  умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації  не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

            51. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу  регулюються трудовим законодавством, Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку навчально-виховного комплексу.

            52. Батьки учнів (вихованців) та особи, які їх замінюють, мають право:

o   обирати  навчальний заклад  та  форми  навчання  і  виховання дітей;

o   створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

o   звертатися до органів управління освітою, керівника навчально-виховного комплексу і органів  громадського самоврядування з питань навчання,  виховання дітей;

o   приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності навчально-виховного комплексу;

o   брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчально-виховного комплексу;

o   на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування навчально-виховного комплексу та у відповідних державних, судових органах.

            53. Батьки та особи,  які їх замінюють,  є відповідальними за здобуття дітьми дошкільної освіти, базової загальної середньої освіти,  їх виховання і зобов'язані:

üстворювати умови   для   здобуття  дитиною дошкільної освіти, базової загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

üзабезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту навчально-виховного комплексу;

üповажати честь і гідність дитини та працівників навчально-виховного комплексу;

üпостійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

üвиховувати працелюбність, почуття  доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

üвиховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

            54. Інші права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені відповідними договорами.

     У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, навчально-виховний комплекс може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких  осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

VII. Управління навчально-виховним комплексом

            55. Керівництво  навчально-виховним комплексом здійснює його директор. Керівником навчально-виховного комплексу може бути громадянин України,  який має  вищу  педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних навчально-виховних комплексів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            56. Керівник  навчально-виховного комплексу і його заступники  призначаються  на  посаду  та  звільняються  з  посади відповідним органом управління освітою згідно із законодавством.

            57. Керівник навчально-виховного комплексу:

Ø здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів,  створює необхідні  умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

Øорганізовує навчально-виховний процес;

Ø забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів (вихованців);

Ø  відповідає за дотримання вимог Державного стандарту дошкільної освіти, загальної середньої  освіти,  за  якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

Øстворює необхідні умови для участі  учнів (вихованців) у  позакласній  та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

Ø забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог безпеки життєдіяльності;

Ø розпоряджається в установленому порядку майном навчально-виховного комплексу та його коштами;

Ø підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи  навчання  та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

Ø сприяє залученню  діячів  науки,  культури,  членів   творчих спілок,  працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;

Øзабезпечує реалізацію  права  учнів (вихованців) на  захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

Ø вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

Øконтролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів (вихованців);

Øвидає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

Ø щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.

            58. Керівник навчально-виховного комплексу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління навчально-виховним комплексом.

            59. Засідання  педагогічної  ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

            60. Педагогічна рада розглядає питання:

·        удосконалення і методичного забезпечення  навчально-виховного процесу;

·        планування та режиму роботи навчально-виховного комплексу;

·        варіативної складової Робочого навчального плану;

·         переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

·         підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду;

·         участі в інноваційній та експериментальній діяльності навчально-виховний комплексу, співпраці з вищими навчальними  закладами  та  науковими установами;

·        морального та  матеріального заохочення учнів (вихованців) та працівників навчально-виховного комплексу;

·         морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

·         притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів (вихованців), працівників навчально-виховного комплексу за  невиконання  ними  своїх обов'язків;

·        педагогічна рада розглядає також інші питання, пов'язані з діяльністю навчально-виховного комплексу.

            61. Органом громадського самоврядування навчально-виховного комплексу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш, як один раз на рік.

     Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Статутом навчально-виховного комплексу  і колективним договором.

     Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва навчально-виховним комплексом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності навчально-виховного комплексу.

            62. У навчально-виховному комплексі за  рішенням  загальних  зборів  (конференції) можуть створюватися і діяти рада навчально-виховного комплексу, діяльність  якої регулюється його Статутом,  а також піклувальна  рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об'єднання,  комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

            До складу ради навчально-виховного комплексу обираються представники  педагогічного колективу, учнів (вихованців) школи II ступеня,  батьків і громадськості.

     Члени піклувальної ради  навчально-виховного комплексу обираються на   загальних зборах (конференціях). Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчально-виховний комплексів та окремих громадян.

     Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і   навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування  навчально-виховного комплексу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу,  стимулювання  творчої праці педагогічних працівників.

 

VIII. Матеріально-технічна база
               та фінансово-господарська діяльність

            63. Фінансово-господарська діяльність навчально-виховного комплексу провадиться відповідно до законодавчих та інших нормативно-правових актів.

            Утримання та розвиток матеріально-технічної бази навчально-виховного комплексу фінансується за рахунок коштів його засновника.

            64. Матеріально-технічна база навчально-виховного комплексу   включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні  засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

            65. Майно, закріплене за державним або комунальним навчально-виховним комплексом належить навчально-виховному комплексу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.

            66. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку  в  навчально-виховному комплексі визначається  законодавством,  нормативно-правовими  актами Міністерства освіти і науки України та іншими документами центральних органів виконавчої влади.  За рішенням засновника навчально-виховного комплексу бухгалтерський  облік  може  здійснюватися  самостійно  або  через централізовану бухгалтерію.

            67. Навчально-виховний комплекс  має право згідно із законодавством придбавати та орендувати  необхідне  обладнання  та  інші  матеріальні  ресурси, користуватися   послугами  підприємств,  установ,  організацій  та фізичних осіб,  фінансувати за рахунок власних коштів  заходи,  що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників навчально-виховного комплексу.

            68. Звітність  про діяльність навчально-виховного комплексу ведеться відповідно до законодавства.

 

IX. Міжнародне співробітництво

            69. Навчально-виховний комплекс за наявності належної  матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного  фінансування  має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний  обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

            Навчально-виховний комплекс має право відповідно до  законодавства  укладати договори про співробітництво з навчальними, навчально-виховними комплексами, науковими установами, підприємствами,  організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

            70. Участь навчально-виховного комплексу у міжнародних   програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

 

X. Контроль за діяльністю навчально-виховний комплексу

            71. Державний контроль за діяльністю навчально-виховного комплексу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності  здійснюється  з метою забезпечення  реалізації  єдиної  державної   політики   у   сфері загальної середньої освіти.

            72. Основною формою державного контролю за діяльністю навчально-виховного комплексу є державна атестація навчально-виховного комплексу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

            73. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням    Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України за поданням органу громадського самоврядування навчально-виховного комплексу або відповідного органу управління освітою.

            74. Атестованому навчально-виховному комплексу, що здійснює підготовку за рівнем дошкільної, базової загальної середньої освіти,  підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.

            75. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчально-виховного комплексу з питань,  пов'язаних з навчально-виховною діяльністю.  Зміст,   види   і   періодичність   таких   перевірок визначаються  залежно від стану навчально-виховної роботи,  але не частіше як два рази на рік.  Перевірки з питань,  не пов'язаних  з навчально-виховною  роботою навчально-виховного комплексу,  проводяться його засновником  відповідно до законодавства.

 

ХІ. Реорганізація або ліквідація навчально-виховного комплексу освіти

 

76. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчально-виховного комплексу освіти приймає засновник.

         Реорганізація навчально-виховного комплексу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

         Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарчого суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

         З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчально-виховного комплексу освіти.

         77. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчально-виховного комплексу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

         78. У випадку реорганізації, права та зобов’язання навчально-виховного комплексу освіти переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або, визначених відділом освіти.